Arrazoia 6/8ko konpaseko erabilpena hutsa da: izan ere, jadanik 1890rean, gutxi gorabehera, Durangoko musikari batek, Marcos Alcortak, Dantzari Dantza = Ezpata dantzaren pianorako beste bertsio bat egin zuen, Dotesio etxeak argitaratuta, eta zati horiek idazteko, bere benetako erritmoa eta nortasuna ematen ahal izateko, konpas-amalgama nahiago izan zuen, 6/8ko eta 3/4koak txandakatu zituen, bi neurritako konpasek iraupen bera izan behar zutela espresuki esanez (Alcorta s.d.:2).>
www.euskomedia.org
La razón está en la utilización exclusiva del compás de 6/8: efectivamente, ya a las alturas de 1890, un músico de Durango, Marcos Alcorta, realizó otra versión para piano titulada Dantzari Dantza = Ezpata dantza, publicada por la casa Dotesio, y para escribir esas partes prefirió utilizar un compás de amalgama, alternando, para poder dar su verdadero ritmo y caracter, los de 6/8 con los de 3/4, indicando expresamente que los compases de ambas medidas deberían de tener idéntica duración (Alcorta s.d.:2).
www.euskomedia.org